zondag 20 juni 2010

Tip van Ria over tekenen

Tip van Ria:

Vorige maand heb ik een tekencursus/workshop van meerder dagen  gedaan waarbij je anders dan op de traditionele manier leert tekenen. Het was heel plezierig en best intensief.  Het was vooral ook verrassend om te ontdekken wat ik op deze manier van kijken en tekenen op papier zette. Sommige tekeningen zijn mooi en treffend geworden( en enkele wat minder). Het ging en gaat om het leren en waarnemen en niet persé om resultaat te boeken.

Op het moment dat ik een best mooi portretje van een medecursist gemaakt had, wat een blij gevoel gaf, vroeg Marianne( de cursusleidster) of ik nu thuis gekomen was. Dat trof me best een beetje en deed me denken aan de Helende Reis en meditatieavonden .  Nu maak ik regelmatig wat tijd vrij om te tekenen en merk dat  "mijn geest"  ervan tot rust komt.  Ik kom weer bij mijn Zelf.

Dit volgende mooie stukje komt uit de nieuwsbrief:

Uit: Soul Making van Alan Jones.

(.........simpelweg naar iets of iemand kijken  zonder je eigen kleine wereld van gedachten en waardeoordelen erop leggen.....kijken naar wat er is en weigeren om te hallucineren zodat we alleen zien wat we willen zien.  Dan wachten we om te ontvangen wat zichzelf aan ons wil openbaren ( zoals in het Griekse woord , aletheia, wat letterlijk betekent zichzelf ontbloten). Het  betekent om  onbelemmerd naar diegene of datgene te kijken dat anders is dan onszelf. Dat is wat gesuggereerd wordt door het woord aesthetic wat in feite betekent op zo'n manier naar dingen kijken dat de waarnemer verandert door wat hij of zij ziet.')

Voor meer informatie en voorbeelden van tekeningen:

www.leertekenen.nl

en het mooiste is dat je helemaal geen zogenaamd talent hoeft te hebben of kunstenaar moet worden ofzo!

 

 

 

 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com