vrijdag 13 augustus 2010

Meditatie voor het slapen gaan

Voordat je in slaap valt visualiseer dat je lekker in de natuur aan het dansen bent.

Geef jezelf en je lichaam toestemming om vrij te bewegen, geef je lichaam toestemming om soepel, elastisch, energiek en licht te zijn.
Nodig iedereen uit die je vandaag bent tegengekomen om met je mee te dansen. Nodig je naasten en je geliefden uit met je mee te dansen.

Het is jouw dans en iedereen die je uitnodigt danst graag met je mee. Laat ze deelgenoot worden van je dans, van je levensvreugde en van je passie.

Voel hoe de grond zachtjes je voeten aanraakt en stel je voor hoe alle gifstoffen in de aarde worden opgenomen, terwijl je daar niets voor hoeft te doen.

Stel je voor dat je kwaliteiten of eigenschappen van de aarde krijgt die via je voeten je lichaam in stromen. Kwaliteiten van dankbaarheid, vertrouwen, nog meer vertrouwen, rust, ontspanning, levensvreugde.

Help je lichaam herinneren hoe het is om opgevuld te worden met deze prachtige kwaliteiten. En laat het dan over aan je lichaam.

Je hoeft hier niets voor te doen. Alleen maar ontspannen en lekker in slaap vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com