zaterdag 7 augustus 2010

Zon meditatie

Breng je aandacht naar je ademhaling. Je hoeft niets te doen, alleen maar je ademhaling te volgen. Diep naar binnen, en krachtig naar buiten. Blijf je ademhaling volgen.
Laat alle geluiden buiten je, en laat ze waar ze zijn. Je aandacht is bij je ademhaling.

Scan je lichaam. Begin boven bij je kruin en zak steeds lager naar beneden. Als er ergens spanning of weerstand is, dan ontspan je deze. Breng je warmte er naar toe, totdat het ontspant of verandert, en ga dan verder. Naar je nek, je schouders, je handen en je armen. Steeds verder naar beneden, ook naar je vingers. Je aandacht gaat naar je heupen en je boven benen, steeds lager, naar je knieën, je onder benen en je voeten.

Stel je voor dat je ergens in de natuur stevig op je voeten staat. Boven je schijnt een prachtige mooie zon. De stralen van de zon raken je kruin en dringen je lichaam binnen. Ze vullen je lichaam met de warmte van de zonnestralen. De warmte gaat recht naar je hart. Daar laat je ze vermengen met je hartenergie. Samen met je hartenergie laat je de zonnestralen door je hele lichaam verspreiden.

Het vult je bovenlichaam, het gaat naar je hoofd, de energie gaat naar je benen en je voeten. Je ziet de lichtstralen door je handen en je voeten naar buiten stralen, en de hele omgeving wordt in het zonnelicht gezet. - 48 - Alles om je heen wordt bestraald met jouw hartenergie en de zonne-energie die door je heen stroomt.

Als je wilt kun je deze zonne-energie sturen naar alle mensen die het nodig hebben, en naar alle mensen die je vandaag gaat ontmoeten.

Je kunt het ook sturen naar je werkplek, naar de dingen die je vandaag moet doen. De dingen die je spannend vindt om te doen. Laat alles wat er vandaag nog gaat gebeuren in het zonnelicht worden gezet.

Blijf dit doen zolang het goed voor je voelt.

Dan adem je diep in en uit, wrijf in je handen, en met je handen wrijf je in je ogen.

Doe je ogen open.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com