woensdag 27 april 2011

Verras je partner regelmatig met iets nieuws:

Leven is leven in relatie."
Lao-Tse


Uit het bovenstaande is het duidelijk dat je relatie levendig mag zijn. Je kunt het Levendig houden om jullie te focussen op allerlei problemen en dagelijkse beslommeringen.
Dat is de grootste gevaar die in elke relatie op de leur ligt.
Er zijn zoveel dingen uit het dagelijkse leven die onze aandacht verdienen, en ook dingen waardoor wij ons laten afleiden, Zoals financiële zorgen, carrière, familie, kinderen, buren verenigingen. Ik heb het al eerder geschreven, onze kracht ligt juist in het eenheid die wij samen met ons partner vormen. Deze eenheid wordt in elkaar gehouden doordat wij daar continue energie in stoppen. Niet alleen de negatieve energie van buiten af, maar vooral de positieve energie waar levens kracht in zit.
Positieve energie die voor zorgt dat wij elkaar accepteren en zien voor wie wij zijn. De buiten wereld is daar ook, en daar mag ook aandacht aan besteed worden. Alleen doe het dan met mate. Praat erover deel je mening maar haal de belang van het samen zijn iet uit de verband.
Hou je relatie vooral levendig gehouden worden met allerlei dingen die als verrassing voor je partner en voor jou zijn. Verrassingen houden je relatie levendig. En het gaat niet over dat je bijzondere en aparte dingen moet verzinnen. Gewoon simpele dingen zijn ook goed.
Als je bijvoorbeeld nooit kookt doe dat gewoon een keer. Als er een regel is dat je je partner de vuilnis buiten zet, doe dat voor hem of haar.
Als je nooit ontbijt voor je partner heb gemaakt doe dat!
Natuurlijk zou je zeggen, maar hij ziet het niet eens. Of het zou kunnen zijn dat je partner zo bezetten is van zijn/haar problemen dat hij/zij het helemaal niet op prijs stelt. Dat zou wel kunnen gebeuren. Alleen als je hem/haar tijd gunt, en niet gelijk boven zit met je teleurstelling of je eigen visie op het verhaal, zou het zeker omdraaien in een waardering, zachtheid en begrip. Er is geen probleem om hem/haar op de verrassing te wijzen. Liefdevol te wijzen, wees er gewoon dan vóór. Het maakt helemaal niet uit of hij het wel of niet ziet, het gaat erom dat jij jouw partner wilt verrassen.
Zelf heb ik het helaas niet voldoende gedaan in het verleden, behalve een Reis die ik spontaan heb geboekt naar Reykjavik, Iceland om 2000 te vieren. Daarvoor heb ik nog nooit zelf ergens een reis geboekt. Dat deed mijn ex-vrouw altijd. Daarnaast moest zij mij altijd meeslepen, want ik had altijd werk te doen. Eigenlijk was dit ook verrassing voor mijzelf, en ik wist echt niet dat het leuk was, en dat ik zelfs alleen van het boeken al kun genieten.
Naast de reis heb ik ook een ook een auto gehuurd, niet wetende dat er zo veel sneeuw in Iceland lag, dat de wegen voor gewoon personen auto’s weinig begaanbaar waren. (Dat is een andere verhaal!)
Je zou zeggen: ‘Dat heeft je relatie niet gered’! Dat was ook niet de insteek, de insteek is dat heel bijzonder levendige herinnering zal blijven. En bewust zijn van het leven zelf, is het waar het om gaat, in ieder geval voor mij. En dat is wat ik jou en iedereen die dit boek leest gun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com