maandag 28 juni 2010

HET GELUK,

We denken vaak dat het leven beter zal zijn nadat we getrouwd zullen zijn, zodra we een kind hebben, of na de geboorte van een tweede kind. Later voelen we ons gefrustreerd, want de kinderen zijn nog niet groot genoeg en we denken dat we beter af zullen zijn als ze groot zullen zijn. We zijn er telkens van overtuigd dat we gelukkiger zullen zijn als éénmaal deze of een volgende stap is gezet.

We denken dat het leven vollediger zal zijn wanneer de dingen beter zullen gaan voor ons, voor onze partner; wanneer we een mooie wagen zullen hebben of een groter huis, wanneer we op vakantie zullen gaan, of wanneer we met pensioen zijn. De waarheid is dat er GEEN beter moment is om gelukkig te zijn dan het huidige moment. Indien het niet nu is, wanneer zal het dan zijn ?

Het leven zal altijd gevuld zijn met te bereiken objectieven of af te maken projecten.
Het is beter om het toe te geven en om te beslissen om NU gelukkig te zijn, nu het nog kan.
Heel lang heb ik gedacht dat mijn leven eindelijk ging beginnen.
Het echte leven !


Maar er is altijd een hindernis op de weg, een op te lossen probleem, een onbeëindigd project, nog door te brengen tijd, een te betalen schuld. En dan, dan zal het leven beginnen !
Totdat ik besefte dat deze hindernissen juist mijn leven zijn.

Dit inzicht heeft mij helpen begrijpen dat er geen weg bestaat dat naar het geluk leidt.

HET GELUK IS DE WEG!
Aldus passeert ieder moment dat we hebben. Meer nog, wanneer we dat moment delen met een speciaal iemand, speciaal genoeg om onze tijd mee te delen, dan beseffen we dat de tijd niet stilstaat.

We moeten niet wachten tot we afstuderen, een hoger loon krijgen, zullen trouwen, kinderen hebben, de kinderen het huis uit zijn, of gewoon tot het vrijdagavond, zondagmorgen, lente, zomer, herfst of winter zal zijn om te beslissen dat er geen beter moment is dan NU om gelukkig te zijn.

De bron van deze tekst is onbekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com