maandag 19 juli 2010

Jij ben ik en ik ben jij ND Walsh




Was ik nog maar als een kind…………………………nog zo verbonden met waar het vandaan kwam, in eenheid, liefde en in verbondenheid levend. Nog zo puur, en vol vertrouwen. Nog niet geprogrammeerd, beschadigd en haar afkomst vergetend. De creatieve vrije wil nog niet aan banden gelegd. Was ik nog maar vrij als een kind, helemaal opgaand in het spel en een wereld van hoogste verbeelding creërend.

Wij zijn een expressie van het Goddelijke Zelf, en de ‘dingen‘ van het leven, inclusief je eigen lichaam, zijn slechts instrumenten waarmee je kunt ervaren Wie je werkelijk bent. Jij bent een dimensie van de Godheid die Zich-Zelf ervaart. Jij en ik zijn een uitdrukking van het Goddelijke Zelf, en alleen door de expressie van Wie ik Ben, kan ik een impressie krijgen van Wie ik Ben. Als ik me de expressie van Wie ik Ben ontzeg, ontzeg ik me ook de ervaring daarvan. Immers, ‘alles wat door mij stroomt, kleeft aan mij’. Omdat er feitelijk Een van ons is, en ik daar deel van uitmaak, ervaar ik alle dingen die ik een ander laat ervaren. Evenzo ervaart een ander alle dingen die ik mezelf laat ervaren. Alle dingen die ik een ander laat weten, weet ik ook, en alle dingen die ik mezelf laat weten, weet een ander ook. Op een vergelijkbare manier worden alle dingen die ik een ander ontzeg, mij ontzegd en alle dingen die ik mezelf ontzeg, worden een ander ontzegd. Immers, ik kan niet geven wat ik niet heb, en ik kan niet hebben wat ik niet geef. Alleen door iets te geven kan ik ervaren wat ik heb. Zonder het geven is het hebben onervaarbaar. Geven transformeert Hebben in Zijn. Ik kan me verbeelden dat ik een creatief talent ‘heb’, maar alleen door mijn creativiteit met anderen te delen, ervaar ik dat ik creatief ben. Ik kan me verbeelden dat ik liefde ‘heb’, maar alleen door mijn liefde aan anderen te geven, ervaar ik dat ik liefde ben. Geven transformeert Hebben in Zijn, en het wonder van geven is dat we slechts aan onszelf geven. Want eigenlijk is er maar Een jij of Een ik. Jij ben ik en ik ben jij . Er bestaat geen afgescheidenheid. Dit is het geopenbaarde mysterie van elke spirituele traditie en nu ook van de moderne wetenschap.

Neale Donald Walsch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com