dinsdag 17 mei 2011

Een avond met Lorna Byrne.

Dit is een bijzondere avond voor mij geweest. De reden daarvoor is 2 ledig:

1. Lorna Byrne heeft een bijzondere boodschap te verspreiden
2. Marieke mijn eigen vrouw mocht op het podium aan Lorna de vragen stellen.

Gaat het om Marieke? Nee natuurlijk niet, behalve dat het haar lievelings schrijfster is, en dat het haar harte wens was om Lorna ooit te ontmoeten. En dat het tot nu toe een van de meest bijzondere dagen van haar leven was. Natuurlijk kon ik als haar man en haar zielemaatje intens blij voor haar zijn. Mijn Ego was daar natuurlijk ook aanwezig om haar te ‘beschermen’. Wat soms resulteerde in bemoederen, met al het ongewenste resultaat van dien, vooral de dagen daarvoor.

Terug kijkend naar de avond kan ik super, super trots zijn en zeggen dat het een geweldige avond was.
Er was een perfecte match tussen Marieke en Lorna, waardoor Lorna misschien wel voor het eerst meer vertelde dan ooit daarvoor. Zoals zij zelf gezegd had over een bepaald onderwerp: ‘ Dit heb ik nog nooit opgeschreven en nog nooit aan iemand verteld’.

Dit ging over een verhaal van een hondje die een heel kort leven bij hun gezin was. Om hen te laten zien wat Liefde is.

Want uiteindelijk draait alles in het leven, wat nooit eindigt overigens, om de liefde. Het was goed te horen dat het leven als ziel doorgaat. Op de zelfde dag is de moeder van mijn goede vriend Anant begraven. Mijn idee dat wij blijven leven in de harten van mensen die van ons houden en de mensen voor wie wij een betekenis hebben. Sommigen krijgen meer plek in de harten van anderen, dat was duidelijk te merken aan de hoeveelheid mensen die de begrafenis van de moeder van Anant bij woonden.

Of meer of minder harten geraakt worden maakt naar mijn idee uiteindelijk niet uit. Want zelfs ons hart is een onderdeel van deze prachtige mooi planeet. Waar wij allemaal deel van uitmaken en verantwoordelijkheid voor dragen, ook volgens Lorna en haar bescherm engelen. De verantwoordelijkheid die wij nu direct kunnen nemen, onafhankelijk van de plek waar wij leven, alleen al door onze stem aan de wereld leiders te laten horen.

Dat was voor mij een heldere en duidelijke boodschap, want ik weet natuurlijk dat wij iets moeten doen, alleen hoe? En nu is het duidelijk.
De verantwoordelijkheid nemen,ook voor onze eigen kinderen, door hen te steunen en te onderwijzen, en niet de donkerte van boosheid en frustratie die Lorna associeert met de donkere kant, toe te laten.

Wij zeggen dat onze gevoelens en emoties gezond zijn, dat blijven we zeggen. Wat wij bedoelen is de zuivere energie van de emotie die gezond is. En laat het stromen, houd het niet vast, maak het niet donker of licht. Elke emotie zou je met een glimlach kunnen verwelkomen, want het hoort ook bij je mens zijn.

Er waren ook dingen die nieuw voor mij waren, zoals het feit dat er weinig reïncarnaties op de wereld zijn, behalve in Nederland. Ik vroeg mij meteen af of dat de reden is waarom mensen Nederland in het algemeen zo sympathiek vinden, en dat het aantal asiel zoekers en allochtonen die in Nederland wonen zo groot is. Zoeken wij elkaar als zielen op?

Lorna praat over engelen alsof ze over mensen praat, en sommigen dingen kan ze echt moeilijk beschrijven, omdat ik denk dat het niet te beschrijven is. De boodschap is dat wij onze vooroordelen over slim, dom, achterlijk en geniaal aan kant kunnen zetten. Want Lorna die ooit bestempeld is als achterlijk, is nu een schrijfster van een bestseller die ondertussen in 50 landen uitgegeven is.

Zij is een geweldig instrument die de boodschap van de Engelen en van GOD doorgeeft.

Enkele van deze boodschappen op een rijtje: Wees niet bang voor de dood, je bent een ziel die eeuwig doorleeft. Je beschermengel is en blijft altijd bij je, en die is heel krachtig want hij/zij geeft toestemming aan de andere energieën om contact met je te mogen maken (aan Aarts engelen en aan je geliefden die daar nog om je heen zijn) Overigens, het contact wat je het meest voelt is met de zielen van overledenen omdat zij de fysieke wereld veel beter kennen.

Het blijft wel een feit dat niet iedereen zo er over denkt, en dat er ook andere meningen zijn over God en het hiernamaals. Lees bv de uitspraken van Stephen Hawking, de meest gerenommeerde, levende wetenschapper die ik ken http://frontpage.fok.nl/nieuws/444018/1/1/100/stephen-hawking-hemel-bestaat-niet.html over het niet bestaan van het hemel.

Het mooie van dit alles is dat wij toch met z’n allen op deze aarde mogen leven, elkaars meningen mogen respecteren, en toch verantwoordelijk blijven voor onze aarde ieder op onze eigen manier.


Er waren ook paar controversiële boodschappen zoals buitenaardse levens die er zijn, maar waar ze van God niet verder over mocht vertellen.

Het meest bijzondere aan Lorna is dat, onlangs belangstelling voor haar persoonlijkheid en de taak die ze hier mag vervullen, zij het meest egoloze persoon is die ik ooit heb gezien. En dat mag een groot voorbeeld zijn voor ons allen.

Rest mij nog Annelies van Bloomlife te bedanken voor de persoonlijke en liefdevolle organisatie, Wouter voor zijn jeugdige enthousiasme en Marieke voor haar openheid waardoor de boodschap van Lorna als nooit tevoren naar voren kwam.

Ben je er ook bij geweest?
En wat heb jij meegenomen?

Als wij onze ervaringen delen, zouden we meer mensen kunnen bereiken. En meer mensen aanraken.

Mocht je de boeken van Lorna nog niet hebben gelezen dan kun je het hieronder bestellen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com