dinsdag 25 mei 2010

Wees elkaars vriend en niet elkaars vijand

Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt.

Jullie zijn vooral elkaars vrienden en niet elkaars vijanden, dit is de belangrijkste basis van een relatie.

Je hebt elkaar nodig om vooruit te komen, en je hebt elkaar nodig om elkaars pijnlijke punten naar boven te brengen.

Weet dat alles gebeurt omdat je om elkaar geeft, en niet elkaars vijand bent.
Soms lijkt het zo dat de ander je naar beneden haalt, of onaardig tegen je doet. Dat is een goed moment om jezelf af te vragen wat hier echt gaande is. Het is hoogst waarschijnlijk dat het steeds dezelfde boodschap is die naar je gecommuniceerd wordt. Dit is echt een uitnodiging om naar te luisteren.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat je hier niet open voor staat, waardoor je de boodschap niet kunt horen?

Vraag aan je partner waarom hij dit doet, en wat hij/zij hier mee wil bereiken.
Je kunt ook vragen om op een andere manier te communiceren. Overigens is dat wel de manier om er achter te komen of het een boodschap voor jou of voor je partner is.
Vaak zul je zien dat de boodschap uit liefde komt, en niet ergens anders vandaan.

‘JA’, zou je kunnen zeggen, ‘ ik weet echt wel dat hij/zij het onaardig bedoeld.’

Zou het mogelijk zijn, dat je partner niet bij zijn eigen liefde kan komen?
En dat hij of zij niet echt goed in haar vel zit? Daar zou je compassie voor kunnen hebben, en kunnen vragen wat hij/zij nodig heeft.

Mocht je moeite hebben om daar compassie voor te voelen, blijf dan naar je eigen gevoel luisteren.

En weet dat het niet alleen je partner is die iets naar je wilt communiceren. Je ziel stuurt continue berichten naar je toe. Je partner is in dit geval alleen de boodschapper van je ziel.

Praktisch:
Help elkaar te herinneren 'ik ben je vriend en niet je vijand'!
Neem even de tijd om helemaal niets te doen, echt helemaal niets. Geniet van de stilte om je heen, en luister naar de boodschappen die naar jou toe komen.
Er is een hele goede medium die wij kunnen aanbevelen, als je de boodschappen op een andere manier tot je wilt laten komen.

Erik Versteeg http://www.eveon.nl/

meer over communicatie
http://journeytherapeut.blogspot.com/2010/05/luister-eerst-naar-je-partner-reageer.html

1 opmerking:

  1. Nou ik vind dat met die boodschappen van de ziel best ingewikkeld en dat zou het juist niet moeten zijn. Heb net het boekje denken vanuit je hart van Marie-Therese Lips gelezen. Erg mooi en inspirerend! Toch heb ik ook weleens gelezen dat boodschappen van de ziel/gidsen doorgegeven worden d.m.v. fantasie, gedachten, dagdromen en blijkbaar ook via mijn partner. Nu weet ik heus wel het verschil tussen gedachten waar ik wel iets mee kan en andere die ik beter om kan buigen of tot rust brengen. Helemaal duidelijk en helder is dat helaas (nog) niet voor me. Toch maar weer terug naar mijn gevoel/ademhaling. En ja, me naar mijn partner en kinderen openen helpt. En ja, hij kan ook niet altijd bij zijn eigen liefde komen en probeert dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com