Posts tonen met het label liefde. Alle posts tonen
Posts tonen met het label liefde. Alle posts tonen

maandag 19 juli 2010

Jij ben ik en ik ben jij ND Walsh




Was ik nog maar als een kind…………………………nog zo verbonden met waar het vandaan kwam, in eenheid, liefde en in verbondenheid levend. Nog zo puur, en vol vertrouwen. Nog niet geprogrammeerd, beschadigd en haar afkomst vergetend. De creatieve vrije wil nog niet aan banden gelegd. Was ik nog maar vrij als een kind, helemaal opgaand in het spel en een wereld van hoogste verbeelding creërend.

Wij zijn een expressie van het Goddelijke Zelf, en de ‘dingen‘ van het leven, inclusief je eigen lichaam, zijn slechts instrumenten waarmee je kunt ervaren Wie je werkelijk bent. Jij bent een dimensie van de Godheid die Zich-Zelf ervaart. Jij en ik zijn een uitdrukking van het Goddelijke Zelf, en alleen door de expressie van Wie ik Ben, kan ik een impressie krijgen van Wie ik Ben. Als ik me de expressie van Wie ik Ben ontzeg, ontzeg ik me ook de ervaring daarvan. Immers, ‘alles wat door mij stroomt, kleeft aan mij’. Omdat er feitelijk Een van ons is, en ik daar deel van uitmaak, ervaar ik alle dingen die ik een ander laat ervaren. Evenzo ervaart een ander alle dingen die ik mezelf laat ervaren. Alle dingen die ik een ander laat weten, weet ik ook, en alle dingen die ik mezelf laat weten, weet een ander ook. Op een vergelijkbare manier worden alle dingen die ik een ander ontzeg, mij ontzegd en alle dingen die ik mezelf ontzeg, worden een ander ontzegd. Immers, ik kan niet geven wat ik niet heb, en ik kan niet hebben wat ik niet geef. Alleen door iets te geven kan ik ervaren wat ik heb. Zonder het geven is het hebben onervaarbaar. Geven transformeert Hebben in Zijn. Ik kan me verbeelden dat ik een creatief talent ‘heb’, maar alleen door mijn creativiteit met anderen te delen, ervaar ik dat ik creatief ben. Ik kan me verbeelden dat ik liefde ‘heb’, maar alleen door mijn liefde aan anderen te geven, ervaar ik dat ik liefde ben. Geven transformeert Hebben in Zijn, en het wonder van geven is dat we slechts aan onszelf geven. Want eigenlijk is er maar Een jij of Een ik. Jij ben ik en ik ben jij . Er bestaat geen afgescheidenheid. Dit is het geopenbaarde mysterie van elke spirituele traditie en nu ook van de moderne wetenschap.

Neale Donald Walsch

woensdag 28 april 2010

Wat je moet weten over onvoorwaardelijke liefde

"Jij, jijzelf, evenzeer als wie dan ook in het hele universum, verdient jouw liefde en affectie." Buddha

De eerste keer dat ik onvoorwaardelijke liefde tegen ben gekomen, was bij de geboorte van mijn dochter. Een prachtig moment waar ik boeken vol over zou kunnen schrijven. Op het moment van de geboorte wordt een band gecreëerd die alleen door ouders herkend kan worden, of door mensen die een spirituele ervaring hebben gehad. Beide zijn eigenlijk vergelijkbaar. Beiden kennen een valkuil die ik graag wil toelichten.

Wat er met mij gebeurde toen mijn dochter geboren werd, is dat dit gevoel van liefde toestemming heeft gekregen om naar buiten te komen. Dit gevoel van echte liefde ben ik gaan verwarren met de liefde die ik op dat moment niet kon krijgen en niet kon ontvangen van mijn partner. Het nieuws is dat je die liefde niet kan krijgen, althans niet van buiten. Hoe veel het ook jou kant op komt, als je jouw eigen liefde niet hebt leren kennen en waarderen zal het nooit genoeg zijn. Nog veel schadelijker op lange termijn is wanneer je dat gevoel van Liefde die net geboren is, net als de geboorte van je kind, gaat vergelijken met de onvoorwaardelijke liefde die je van je partner verlangt. Dit is een goed moment om te checken of jij het zelf kan geven: kun je het geven naar je partner en kun je het geven naar jezelf? Want de sleutel naar het begrip onvoorwaardelijke liefde ligt naar mijn idee in het laatste. Kun je het aan jezelf geven, dan kun je het ontvangen.
Bij de geboorte van mijn dochter begon mijn zoektocht naar onvoorwaardelijke liefde.

En weet je wat ik heb gevonden?
Dat liefde is!

Dat is het belangrijkste, onvoorwaardelijke liefde bestaat in vele vormen en maten en uiteindelijk als je het ontleed van de persoonlijke lading, blijft er zuivere liefde over. Dat is de liefde voor jezelf. De liefde voor het zijn. Deze liefde is niet persoonsgebonden, ook al hebben wij de neiging om het daar mee op te vullen.

Het zelfde geld natuurlijk voor een spirituele ervaring die vervuld is van goddelijke energie en goddelijke liefde. Dat gevoel is altijd in je geweest en het zal altijd in je blijven, Het feit is dat het soms moeilijk is om er bij te komen. Maar hoe vaker je er contact er mee blijft maken, des te langer zal het bij je blijven. Zonder dat je er iets voor moet doen.
Dat is het aller belangrijkste en daar draait het om.

Jij bent het die het ervaart, jij bent het die het voelt, je bent het die daar recht op hebt en je bent het die LIEFDE IS!

Dus stop te zoeken waar je ook zoekt, kom bij jezelf en geniet van wie je bent!

Wil je meer over echte liefde weten lees:

De helende reis in de praktijk
De helende reis in de praktijk
Marieke Shvarts

zaterdag 10 april 2010

Kleine uitleg over pijn

Een kleine uitleg over de misvatting van pijn. Wij mensen, zijn zo bang om pijn te voelen. Wij hebben snel de neiging om het dieper en dieper te verstoppen, waardoor de kist met pijn zwaarder en zwaarder wordt.
Door pijn toe te laten komt het juist naar buiten. Het komt naar buiten voor vrijheid. De kist wordt leger, en de last minder zwaar. Hierdoor krijg je meer vrijheid.
In contacten en relaties werkt het mee, want je wilt een relatie gebaseerd op liefde en begrip, niet op pijn. Als je de pijn niet omarmt met je eigen liefde, en de pijn niet toelaat, kun je je moeilijk over geven en genieten van datgene waar je het meest recht op hebt, namelijk LIEFDE.

woensdag 7 april 2010

Love

Sometimes the HEART

Should Follow the MIND

Sometimes the HEART

Should tell the MIND to

STAY AT HOME and

STOP INTERFERING

zaterdag 14 november 2009

Spirituele ontwikkeling en scheiding

Graag wil ik een fabeltje de wereld uit helpen, namelijk dat spirituele ontwikkeling uiteindelijk tot een scheiding leidt.
Eigenlijk is dat wel een hele vreemde wending want het doel van spirituele ontwikkeling of persoonlijke groei is namelijk een gelukkig leven. En als je er achter komt of je jezelf realiseert dat je veel gelukkiger zou kunnen zijn in een andere thuissituatie, betekent dit wel dat het een mogelijke stap zou kunnen zijn.

Maar, stop even! Hoe weet je dat dan zo zeker in vaak een hele korte tijd?
Was het dan net het laatste kleine duwtje wat je nodig had om je relatie te beëindigen? Eindelijk hoor je het van een ander of krijg je een betere greep op je eigen situatie. Wellicht gesteund door de groep heb je het lef om er een punt achter te zetten.
En dan zeg ik nog een keer: STOP! Want dit is een zwakte bod, en je bent het niet meer waard om in deze zwakte te zijn.

Er is vaak een reden waarom je je in een bepaalde situatie bevind en waarom je bij elkaar bent gekomen met je partner. Je zou er verstandig aan doen, om de knop pas definitief door te hakken als je er achter bent gekomen wat het precies is waardoor je eruit wilt en wat je van de ander aan het leren bent. Eerst eens kijken of je wel alle lessen geleerd hebt. Zo niet, dan heb je nog een en ander te leren. En het is zeker zo dat je dan weer, mocht jij er voor kiezen om zonder je lessen geleerd te hebben er mee te stoppen, in dezelfde situatie belandt.
In mijn vorige relatie ben ik 3 jaar blijven zitten, hoewel ik onbewust wist dat het niet de relatie van mijn leven was. Hoe wist ik dat? Omdat er altijd twijfel was. Heb ik hier veel van geleerd, ja natuurlijk. De belangrijkste les is dat ik voor mijzelf mag kiezen. Dat ik heel bewust mijn grenzen mag aangeven. Dat ik het geluk alleen maar bij mezelf kan vinden. En als ik echt bij mijzelf ben, dan kan ik pas de echte stabiele en waardevolle relatie met mijn levenspartner opbouwen en dat is ook wat er gebeurt.
Heeft mijn spirituele ontwikkeling mij van mijn vorige partner weg gedreven? Nee, dat zou ik niet willen zeggen. Het heeft mij wel geholpen om mijn spel te doorzien en ook te doorzien dat ik in al mijn vorige relaties behoeftig was. Is dit dan fair naar mijn partner? Nee, niet bepaald. Dit is eigenlijk een egoïstische relatie als ik uit mijn behoefte in de relatie blijf, en eigenlijk misbruik maak van mijn partner.

Was ik zonder spirituele ontwikkeling in deze relatie gebleven? Wie zou het zeggen. Wat ik wel weet dat ik niet zo gelukkig zou zijn als ik nu ben.


Voor je wederhelft lijkt je spirituele ontwikkeling en je bezoekjes naar bijeenkomsten waar O zo rare dingen gebeuren, in eerste instantie zelfs op vreemdgaan. Je partner gaat op zoek naar zijn of haar ware zelf en verbind zich met iets wat voor jou als partner onbereikbaar lijkt. Precies: LIJKT, want het is meer de angst om iets tegen te komen, waar men bang voor is. Deze gedachte is door angst gedreven, want als je ooit ergens bewust of onbewust twijfels had over in je relatie, ben je misschien bang dat dit naar boven zal komen bij je partner. Het is niet fijn om de waarheid onder ogen te zien, en sommigen van ons kiezen ervoor om zich daarvoor te verstoppen. Het kan zelfs gebeuren dat je zelf al lang weet dat dit geen gezonde relatie is, alleen durf je de stap niet te zetten. Je bent bang bent dat je partner dit wel zal gaan doen. Het aller belangrijkste: Je verliest de greep op de situatie, alles wat veilig lijkt te zijn krijgt ineens een behoorlijke deuk. Het enige wat er gebeurt tijdens spirituele of persoonlijke ontwikkeling is dat je bij je zelf komt, lees: jezelf zo waardevol gaat vinden, dat je niet meer bereidt bent om met onwaarheid te leven.

Wat als het alleen maar beter wordt, wat als de liefde die verstopt is geweest weer zou kunnen gaan stromen, en wat als jij weer lief mag hebben en geliefd mag worden. Want dat is waarvoor spirituele groei uiteindelijk toe dient: Leven in Liefde en Liefde te mogen delen.

Voor partners die bewust kiezen om in waarheid te leven, adviseer ik het volgende:
1. Heb geduld met je partner thuis. Vergeet vooral niet, korte tijd geleden was je bewustzijn net zo ver als van je partner.
2. Vergeet niet te communiceren, deel zo veel mogelijk vanuit je hart. Check ook of het overkomt.
3. Houd het altijd bij jezelf, zodat je de ander in zijn/haar waarde kan laten.
4. Vergeet niet: Er zijn 6 miljard mensen en er zijn 6 miljard wegen naar persoonlijke groei, wellicht is jouw manier niet de enige manier.
5. Als er liefde is, blijf dit uiten naar je partner want dat is de veiligheid die hij/zij nodig heeft.
6. Toon compassie.


Voor de partners thuis:
1. Geef je partner de ruimte, die gaat door een heftig groeiproces. Gun hem of haar dit proces.
2. Blijf aangeven wat het met je doet en wat je ziet bij de ander, het kan de ander helpen.
3. Deel je angsten.
4. Toon interesse, want als je echt luistert kun je hier zelf ook van leren .
5. Laat zien dat je er voor de ander bent, ook al heb je niet direct interesse voor alle details. Er zijn zo veel wegen waarin je de ander kunt laten zien dat je er voor hem of voor haar bent, wees creatief.
En voor beide partners: LIEFDE IS!

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com