We hebben allemaal onze eigen weg naar het zelfde doel. OnbekendDeze Blog verdient eigenlijk een prominente plek in BLOGs over relatie.
Want hoe zou je een relatie kunnen opbouwen zonder dat je een gemeenschappelijke doel hebt.
Elke team kent tegenwoordig team building en een gemeenschappelijk doel.
Doelen die op lange en op korte termijn liggen.
Ik zou zeggen maak een doel voor een half jaar en een doel voor 1 jaar.
Do het eerst voor jezelf.
Zonder dat je aan je partner denkt, want je moet zelf gelukkig zijn met je eigen doel.
Durf te dromen
En maak voor jezelf 3 lijstjes
1. Wat zou je doen als je onmogelijk kunt falen.
2. Waarvoor zou je s’morgens je bed uit komen. Bijvoorbeeld:
A. Een plek om te bezoeken
B. Een ding te doen voordat je dood gaat
C. Een ding om dagelijks te doen
D. Een ding om wekelijks te doen
E. Een ding dat je altijd al hebt willen leren
3. Wat zijn je dromen die alles kunnen veranderen.
Je partner maakt ook een lijst, dan gaan jullie bij elkaar zitten en kijk je welke dingen jullie samen als stel kunnen doen.
Veel gedoe? Nee juist heel leuk, je leert veel van elkaar, en over elkaar.
Als er niets op staat wat jullie met elkaar delen, dan is het tijd om een goed gesprek met elkaar te hebben. Grapje!
Nu je weet wat de wensen en dromen zijn van je partner, misschien help het je herinneren aan je eigen wensen en dromen.
Want vaak na een tijdje in de relatie, kun je verdwijnen in de sleur van het dagelijks leven.
De afwas en de was, moet gedaan worden, de kinderen moeten naar school, je werk vraagt veel energie en er zijn continue dingen die jouw aandacht vragen.
Hierdoor wordt het leven een overleven, en niet het leven wat je paar jaar geleden voor ogen had.
Dat is niet zo erg, het is alleen maar hoogste tijd om stil te staan en de dingen weer de goede richting op te sturen.
Het feit dat je deze Blog leest betekent dat je open staat voor een positieve verandering, een koers verschuiving.
De Hoofdzaak is: Blijf communiceren met elkaar! Lees onze BLOG over communicatie
http://journeytherapeut.blogspot.com/2010/04/gezonde-relatie-communicatie.html. nog een keer. Heb je een andere manier waardoor je beter met elkaar communiceert, doe dat, en blijf in gesprek!!!