Posts tonen met het label geboorte. Alle posts tonen
Posts tonen met het label geboorte. Alle posts tonen

woensdag 28 april 2010

Wat je moet weten over onvoorwaardelijke liefde

"Jij, jijzelf, evenzeer als wie dan ook in het hele universum, verdient jouw liefde en affectie." Buddha

De eerste keer dat ik onvoorwaardelijke liefde tegen ben gekomen, was bij de geboorte van mijn dochter. Een prachtig moment waar ik boeken vol over zou kunnen schrijven. Op het moment van de geboorte wordt een band gecreëerd die alleen door ouders herkend kan worden, of door mensen die een spirituele ervaring hebben gehad. Beide zijn eigenlijk vergelijkbaar. Beiden kennen een valkuil die ik graag wil toelichten.

Wat er met mij gebeurde toen mijn dochter geboren werd, is dat dit gevoel van liefde toestemming heeft gekregen om naar buiten te komen. Dit gevoel van echte liefde ben ik gaan verwarren met de liefde die ik op dat moment niet kon krijgen en niet kon ontvangen van mijn partner. Het nieuws is dat je die liefde niet kan krijgen, althans niet van buiten. Hoe veel het ook jou kant op komt, als je jouw eigen liefde niet hebt leren kennen en waarderen zal het nooit genoeg zijn. Nog veel schadelijker op lange termijn is wanneer je dat gevoel van Liefde die net geboren is, net als de geboorte van je kind, gaat vergelijken met de onvoorwaardelijke liefde die je van je partner verlangt. Dit is een goed moment om te checken of jij het zelf kan geven: kun je het geven naar je partner en kun je het geven naar jezelf? Want de sleutel naar het begrip onvoorwaardelijke liefde ligt naar mijn idee in het laatste. Kun je het aan jezelf geven, dan kun je het ontvangen.
Bij de geboorte van mijn dochter begon mijn zoektocht naar onvoorwaardelijke liefde.

En weet je wat ik heb gevonden?
Dat liefde is!

Dat is het belangrijkste, onvoorwaardelijke liefde bestaat in vele vormen en maten en uiteindelijk als je het ontleed van de persoonlijke lading, blijft er zuivere liefde over. Dat is de liefde voor jezelf. De liefde voor het zijn. Deze liefde is niet persoonsgebonden, ook al hebben wij de neiging om het daar mee op te vullen.

Het zelfde geld natuurlijk voor een spirituele ervaring die vervuld is van goddelijke energie en goddelijke liefde. Dat gevoel is altijd in je geweest en het zal altijd in je blijven, Het feit is dat het soms moeilijk is om er bij te komen. Maar hoe vaker je er contact er mee blijft maken, des te langer zal het bij je blijven. Zonder dat je er iets voor moet doen.
Dat is het aller belangrijkste en daar draait het om.

Jij bent het die het ervaart, jij bent het die het voelt, je bent het die daar recht op hebt en je bent het die LIEFDE IS!

Dus stop te zoeken waar je ook zoekt, kom bij jezelf en geniet van wie je bent!

Wil je meer over echte liefde weten lees:

De helende reis in de praktijk
De helende reis in de praktijk
Marieke Shvarts

vrijdag 13 november 2009

Bevalling en begeleiding bij de Helende Reis

Wat hebben de helende reis en een bevalling met elkaar gemeen?
In eerste instantie niets zou je denken.
Toch wil ik iets delen uit mijn eigen ervaring: Meer dan 20 jaar geleden liep ik als verpleegkundige stage op een kraam afdeling, en moest 40 bevallingen verplicht bijwonen. Achteraf ben ik heel dankbaar voor deze ervaring. Wat mij toen opviel is het verschil bij mensen en vooral bij vrouwen tijdens de bevalling daarvoor, en een paar uur daarna. Wat opmerkelijk was, dat het er tijdens de bevalling geen enkele onzuiverheid aanwezig was. Dat de vrouwen echt bij hun bron waren, alles was toegestaan en de ware pure aard naar boven kwam. De ware aard zonder oordeel, want juist in je pure emotie ben je het echtste en het mooiste wat je kunt zijn. Bij mannen was het moment van de echte waarheid net even later, op het moment dat de kleine ter wereld kwam. Zijn zuiverheid en zijn onschuld werkte aanstekelijk zo wel op de vader als op de moeder. Gecombineerd met de ontlading van na de geboorte ontstaat een prachtig energie veld. Alles is dan omgeven door de serene stilte en de zuiverheid. Zelfs de steriele omgeving van het ziekenhuis kan daar niets aan veranderen.
Deze ervaring van volledige openheid en ontlading kwam ik later tegen bij de geboorte van mijn dochter, en daarna geheel onverwachts tijdens een sessie van een Helende Reis die ik onderging. Dat is het moment in de sessie dat ik bewust werd van mijn ware essentie, niet van wie ik dacht dat ik was, maar wie ik in werkelijkheid ben. Deze ervaring hielp mij ook herinneren dat wij allemaal gelijk zijn en dat wij allemaal in staat zijn om deze energie te ervaren. Alleen kennen wij de weg hiernaar toe niet. Dat is wellicht ook de reden waarom ik besloten heb om dit werk te gaan doen. Dit realiseer ik mij nu pas echt, op het moment dat ik dit opschrijf. In elke sessie is er een moment dat men weer zijn ware essentie of zijn bron ervaart, het is zo een prachtig moment van zijn, en dat kan overal gebeuren: in onze praktijk waar het soms lawaaierig kan zijn, in een zaal vol met mensen tijdens de een seminar waar de Helende Reis onderwezen wordt, of aan de telefoon.
Het is het ontwaken zelf en de stroom van zuivere energie, onbelemmerd door wat dan ook, wat het zo mooi maakt. Aanstekelijk is het zeker, niet alleen voor degene die hier tegenover zit en ook voor de rest van de omgeving. Het is eigenlijk vergelijkbaar met de geboorte, waarin je weer onschuldig en zuiver naar deze wereld komt.
Blijkbaar hebben wij deze aangeboren kracht, blijkbaar blijft het altijd in ons aanwezig, en is het de hoogste tijd dat dit volledig naar boven komt.

donderdag 15 oktober 2009

Referentie kader voor wie we zijn.

Bij onze geboorte is er geen referentie kader voor wie wij werkelijk zijn. Wij krijgen het van de anderen te horen en identificeren ons met hun waarheid. Dus als de ander zegt jij bent lief, dan zijn wij blij. En als de ander zegt jij bent stout, zijn wij verdrietig. En wat als de ander het niet bij het rechte eind heeft. Want zijn begrip van lief of stout is ook al niet van hem maar van een ander, die het ook weer van de ander heeft. Dus wie weet eigenlijk wel wat lief is en wat stout is. (behalve Sinterklaas)

Erger nog, wij nemen onbewust de lasten van de ander in ons op, en slepen het als het ware voor de rest van ons leven met ons mee. Dit is omdat wij de pijn van de ander herkennen, en onbewust of energetisch hem of haar willen ontlasten, omdat wij heel graag willen dat de ander gelukkig is.

Ook hebben we neiging om juist de onwaarheid te geloven, of meer de aandacht bij het negatieve te leggen. Een compliment leggen wij vaak naast ons neer, terwijl de negatieve opmerking in ons systeem blijft opgeslagen als waarheid of als pijn. Daarom is het belangrijk voor elke negatieve gedachte 3 positieve gedachten hier tegenover te stellen.

Wat is dat in Godsnaam, waarom wij de negativiteit eerder gaan geloven. Is het de enige makkelijke manier om aandacht te krijgen, want sterke mensen hebben geen aandacht nodig en dus krijgen ze geen aandacht. Dan zou het logisch zijn, dat je zelf als zwak, behoeftig of misselijk door het leven gaat. Zou het makkelijker zijn, om uit underdog positie iets te bereiken, of lopen wij allemaal rond met minderwaardigheidsgevoel. Zijn er een paar mensen op deze aarde die dat gevoel niet hebben, en daarom de vrije hand van ons krijgen om ons alle kanten op te sturen? Zij stuurden ons vroeger en nog steeds naar de oorlogen, en nu sturen ze ons richting de economische crisis en richting doem scenario’s.

Wat moet er werkelijk gebeuren totdat wij voor ons zelf opkomen? Eigen verantwoordelijkheid gaan dragen, eigen referentie kader creëren die gebaseerd is op onze eigenwaarde en onze zuiverheid. En ons uit de slachtoffer rol bevrijden.

WIE BEN IK

Mijn foto
Vlissingen, Netherlands
Dat is een hele goede vraag! Het antwoord afhankelijk is van het moment waarop deze vraag gesteld wordt. Want, zeker bij zijn er momenten dat ik alleen de lagen zie waaronder ik mij veilig aan het verstoppen ben. Onder deze lagen vind ik hetzelfde warmte, liefde en rust die in ieder van ons huist. Hierdoor, ben ik niet veel anders dan jij of wie dan ook. Zonder deze bril mag ik kwetsbaar zijn, mag ik dingen niet weten, mag ik gewoon zijn. Kijkt de rest van de wereld ook zo? Zolang het de wereld van 2 dimensies is waarschijnlijk niet. Want wij moeten expert zijn!! Expert waarin, zou ik mij afvragen? Als wij allen mogen putten uit de oneindige kennis die overal al is en energetisch beschikbaar is waarom dan deze onderscheidinglijn. Waarom zou je dan een expert willen zijn? Om te weten wie je bent!!! Dit is een paradox die wij onszelf continue creëren. Om? Achter te komen wie wij zijn!!!! Alleen wat wij werkelijk zijn is: een oneindige bron van energie en volgens kwantum fysici een grote niks. Als wij niks zijn, dan is er geen onderscheid en dan is ook ineens gelijkheid en dan mogen wij wel zijn. Gewoon zijn. Wil je toch weten kijk dan op www.journeytherapeut.com